Tuesday, 5 August 2008

The Stung Editor

Today’s Economic Times has a snippet in its gossip column, Through the Third Eye, which says that the editor of a well-known English daily was privy to the cash-for-votes sting and had promised to publish details of the scandal in the paper. But he developed cold feet. ET puts this down to the grapevine and refrains from mentioning the editor. But here’s my guess – Shekhar Gupta of Indian Express. I arrived at the name through a process of elimination.

I first thought of Chandan Mitra, editor of The Pioneer, who is in the Rajya Sabha on a BJP ticket. But then I figured that he’s would not have backed out, precisely for that reason. Somehow I felt the BJP would have preferred to involve a more widely-read paper than Pioneer. Now, it could not have been the extremely pro-Congress Hindustan Times. Nor could it have been The Times of India. The snippet says the editor backed out. Times of India’s editors don’t have the power to take such decisions. So it could only be the Indian Express.

Of course, I have limited myself to the Delhi papers, so I could well be wrong. But of the well-known non-Delhi papers, BJP couldn’t have gone to the pro-left Hindu. The Telegraph is confined to Calcutta. DNA, maybe? Unlikely. I don’t see my ex-boss Jaggi being privy to these kind of things. So the needle points firmly to Shekhar Gupta. Now if only someone will confirm it for me.

1 comment:

  1. Hindu was against nuke deal - N Ram had even published a long interview with LK Advani just before that - so you can not rule it out.

    ReplyDelete

There was an error in this gadget